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La Fin de Wonderland
The End of Wonderland
© Artémis Films
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AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Laurence Turcotte-Fraser

IMAGE

Andréanne Chartrand-Beaudry, Laurence Turcotte-Fraser

SON

Laurent Bédard, Francis Gauthier

MONTAGE

Karim Haroun, Milène Ortenberg

MUSIQUE ORIGINALE

Christian Zuliani

PRODUCTION / DIFFUSION

Katerine Lefrançois, Artémis Films

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Les Films du 3 mars

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?

Tara Emory, une artiste et vétérane de l'industrie du sexe, confronte son passé familial d'accumulateurs compulsifs à travers son art pendant qu'elle fait face à l'éviction de son studio Wonderland.

"Tara Emory est une artiste pionnière de la photo érotique sur Internet depuis le début des années 2000. Ce documentaire dresse son portrait au moment où, absorbée par son projet de porno trans sci-fi épique, elle fait face à l’éviction de son studio Le Wonderland, à son passé personnel et familial d’accumulation compulsive et à sa vie effrénée. Entre les décors gargantuesques de son studio, les prises de tête, les robots gicleurs de Mentos-Sprite, ce premier long-métrage de Laurence Turcotte-Fraser mêle agilement l’intime et le paraître d’une artiste éclatée aux multiples intérêts. Ce film donne la parole à ces personnalités exaltantes, trop souvent oubliées, en plongeant avec sensibilité dans leur quotidien."
(RIDM - Rencontres Internationales du Documentaire de Montréal)

"American transgender adult performer Tara Emory has been working for years on her “trans sci-fi porn epic” Up Uranus. With almost no budget but an inexhaustible supply of creativity, she builds her own impressive retro-futuristic sets and “testostrobots”—all with a clear nod to low-budget 1950s science fiction and lots of fun sex.
The short extracts from Emory’s magnum opus are among the highlights of this unhurried portrait. The filmmakers followed her for several years, capturing everything from her hairline operation in Mexico to colorful photo shoots for her porn site, and a conversation with her mother. All the while, Emory’s focus is on shaping her life on her own conditions—as a sex worker, trans woman, filmmaker, costume designer, set designer, comic strip artist, and more.
Her threatened eviction from the shed she's converted into a studio is a setback, but maybe it will at last put an end to her hoarding—a problematic habit she inherited from her father, along with her skills as an auto mechanic. Her ability to repair old cars means she feels completely at home with the men at a car show when she turns up in her pink dress driving a self-refurbished Citroën 2CV."
(IDFA - International Documentary Festival Amsterdam)

Distinctions