film-documentaire.fr | PORTAIL DU FILM DOCUMENTAIRE

img img
Pink Taxi
Pink Taxi : interdit aux hommes !
© Flying Moon Filmproduktion
1/1
AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Uli Gaulke

IMAGE

Axel Schneppat

PRODUCTION / DIFFUSION

Flying Moon Filmproduktion, ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen), ARTE France

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Flying Moon Filmproduktion

ISAN : ISAN 0000-0003-857C-0000-A-0000-0000-7
COMMENT VISIONNER CE FILM ?
  • Allemagne | 2009 | 95 minutes
  • Un film de Uli Gaulke

Alors que la capitale russe tout entière semble sur le point d'imploser, le "taxi rose" de Marina, Alla et Viktoria représente un havre de paix pour leurs jeunes clientes aisées qui s'y sentent en confiance. Auprès d'elles, elles parlent volontiers de mode, de leur carrière et, inlassablement, des hommes - ces hommes que Marina, Alla et Viktoria ont exclus à la fois de leur taxi et de leur vie privée. Bien que tout sépare les trois conductrices des femmes qu'elles prennent en charge et qui semblent vivre dans une autre Russie, moderne, brillante et libre, elles se réjouissent avec elles de leur bonne fortune, professionnelle ou amoureuse, les conduisent à bon port avec le sourire et leur prodiguent de précieux conseils. En nous offrant une approche très originale de ces deux univers contrastés, le documentaire brosse aussi le portrait de la ville de Moscou telle qu'elle est aujourd'hui : un creuset où se côtoient luxe et pauvreté, soif d'aventure, gaspillage et désespoir.

Marina, Alla and Viktoria are taxi drivers in one of the fastest and toughest cities in the world. While Moscow is drowning in chaos, their PINK TAXI is a place of ease and sereneness. The three friends are good listeners, and this is what their female customers appreciate. With them they feel safe and start chatting about fashion, career and of course - men. Men, who are not allowed to ride with Marina, Alla and Viktoria. ï¿*The weaker sexï¿*, they laugh while out for a drink after work, and they wish them to be stronger. Because their own husbands were thrown off course after Perestroika and economic depression they drank themselves to death or ran off with a younger woman. So, the three have to bring up their kids by driving taxis. They have sons who rather dream of being football stars than work hard for a living and daughters who hopefully don't repeat their mother's mistakes with their first love. Every day, a new generation of women is sitting on the back seat of their taxis, women who seem to live in a different Russia: modern, successful, untroubled ï¿* their dreams have all come true and they've even found true love, they say. Marina, Alla and Viktoria are happy for them, they get them through the city safely and give good advice for their lives. They stick together, sing along with romantic songs on the radio and keep on dreaming of the day a man comes who is not a "fat and lazy tomcat"

Distinctions