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Land in Sicht
Allemagne Eldorado
Land in Sight
© Indi Film
1/1
AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Judith Keil, Antje Kruska

IMAGE

Marcus Winterbauer

SON

Frank Bubenzer

MONTAGE

Calle Overweg

MUSIQUE ORIGINALE

Michael Beckmann

PRODUCTION / DIFFUSION

Indi Film GmbH, RBB (Rundfunk Berlin-Brandenburg), ARTE Allemagne

PARTICIPATION

FFA (Filmförderungsanstalt), Kuratorium Junger Deutscher Film, Medienboard Berlin-Brandenburg

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Basis-Film

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?

Farid, 32 ans, a dû quitter précipitamment Téhéran avec son frère après avoir participé à des manifestations hostiles au régime. Son vœu le plus cher : revoir sa femme, dont il est éperdument amoureux, et son fils, aujourd’hui âgé de 6ans. Rose, l’assistante sociale qui le suit, devra le libérer de ses doutes et de ses peurs. À 28 ans, Brian est optimiste. Ses premiers pas dans la société allemande le conduisent à travailler dans une compagnie d’assurances assez obscure. Au même moment, sa demande d’asile est refusée. C’est un choc. Il lance un recours. Mais il a bien compris que pour rester, il ne lui reste que peu d’options : épouser une Allemande… ou lui faire un enfant. Les deux jeunes hommes ne perdent pas espoir. Ils cherchent à se former, à travailler, à faire des rencontres, et pourquoi pas, à tomber amoureux. Une nouvelle vie à construire, avec ses hauts et ses bas. Existe aussi en version 55 minutes.

Paradise does have its downsides. Unlike the biblical Christians who want to enlighten him, Brian, an asylum seeker from Cameroon, has hopes for this life – and that’s clearly situated in Germany. Unfortunately he has ended up in Bad Belzig in Brandenburg, where there’s little excitement except for an amateur belly dance group and a marching band. He has no "useful" country of origin to show for – right now there’s no war in Cameroon, only a lack of opportunity. The Yemenite soldier Abdul, who would rather carry arms in civilian life and work in security, is in a similar situation. Farid from Iran for his part can’t go back for political reasons and can’t bring his family over without residence status. Three open-ended fates which the two directors accompany with their usual thoroughness over the course of a year in their fourth film together as they attempt to understand the wordings of the employment agency and the red tape jungle, and to find a German wife, if need be. Preferably one who doesn’t just guarantee a right of residence but also knows how to cook. Bad Belzig turns out to be a stroke of luck for the film, since the East German province shows a lot of comic potential in its touching attempts to help the foreigners. The intercultural misunderstandings in particular highlight our German "paradise", which is founded solely on paper. (Cornelia Klauß) Also exist in 55' version

Distinctions