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Acts and Intermissions
© Abigail Child
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AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Abigail Child

IMAGE

Abigail Child

SON

Robert Withers

MONTAGE

Abigail Child

MUSIQUE ORIGINALE

Andrea Parkins

PRODUCTION / DIFFUSION

Abigail Child

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Abigail Child

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?

Fidèle à sa syntaxe poétique et expérimentale, Abigail Child signe un essai sur l’anarcho-féministe Emma Goldman, exposant la dimension intime et la portée de sa pensée politique. Évocation d’Emma Goldman dont l’action a marqué l’anarchisme américain, au tournant du 20e siècle, dans un portrait prismatique à partir d’archives, de reconstitutions, de fragments d’écrits et d’images documentaires. Libre et radical, comme son sujet, ce deuxième volet de la trilogie Femmes et Idéologie de Abigail Child, compose une mécanique sophistiquée qui établit la correspondance entre luttes passées et actuelles.

A new experimental documentary feature utilizing the life of Emma Goldman to explore the resurgence of protest in the 21st century. The work is hybrid and prismatic, including contemporary footage, archive and re-enactment to expose the continuing conflicts between labour and property, revolutionary purity and personal freedom. The film performs a time travel, intercutting moments from Emma's life with her prescient speeches, weaving industrial era factory labour with computer data centres with Emma's intimate diaries - to explore human vulnerabilities, compromises, and choices. Known as the "most dangerous woman alive", Emma was also passionate and sexual; beauty/art/humour part of the freedoms for which she was fighting. The film creates a dialogue on individual liberties and anarchism: how we risk and how we are compromised? Questions that have become only more relevant in our current political climate.

Distinctions