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My Stills, 1952-2002
© Belfilms Ltd / Israel Film Service
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AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

David Perlov

IMAGE

Liviu Carmely, Ruth Walk

PRODUCTION / DIFFUSION

Belfilms Ltd, Israel Film Service

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Belfilms Ltd

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?
  • Israël | 2003 | 58 minutes | Vidéo
  • Un film de David Perlov

Dernier essai documentaire de David Perlov, My Stills, achevé en 2003, fut réalisé à partir des photos prises par Perlov de 1952 à 2002. C'est une rélfexion sur l'image et la photographie, un hommage rendu à trois photographes admirés par Perlov (David Seymore, Henri Lartigue et Henri Roth), et une traversée, par les photographies de Perlov, de cinquante années, captées depuis le même lieu : sa table de petit-déjeuner, dans un café de Tel Aviv.

My Stills, 1952-2002, David Perlov's last film, is based on his still photographs. It is formed as a triptych: the first part takes the viewer on a journey to the very roots of the image, the frame, the angle, the light, and the frozen movement of people, and contemplates stills and cinema photography. The second part revolves around three photographers whom Perlov deeply admired: David Seymore, Henri Lartigue, and Henri Roth (the latter's photographs served as evidence in the Eichmann Trial).
The third part of the film consists solely of stills, taken by Perlov mainly during the past two years of his life, and always from the same spot: his breakfast table at a Tel Aviv cafe. On his own street corner Perlov took some of his most fascinating photos, as goes the saying of Renoir "finding the classical eternity just around the corner".