AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)
PRODUCTION / DIFFUSION
ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)
ISAN : non renseigné - en savoir plus
Philippines | 2019 | 13 minutes
Un film de John Torres
DOCU-FICTION
Collage de scènes filmées à proximité de plateaux et de lieux de tournage à Manille, ce court-métrage se regarde comme une fiction – cadeau à une enfant du nom d’Aki Tala, qui regardera quand elle aura grandi l’œuvre de son père pour la première fois.
A compilation of behind-the-scenes footage shot while filming various Filipino films, including those of Lav Diaz and Erik Matti, creates a sense of quiet tension. In the style of slow narrations and in-depth observation, the film builds a dystopian sci-fi narrative of human avatars controlled by applications but is also a commentary on the various forms of contemporary Filipino cinema.
"They say once a filmmaker becomes a parent, that person stops making films. The Remote Daddy Framework is a way for me to go out of the house to document in spurts of three hours to repurpose and make."
(J. Torres)
Thématique
Distinctions
- 2020 : Cinéma du réel - Paris (France) - Sélection internationale
- 2019 : Ji.hlava International Documentary Film Festival - Jihlava (République tchèque) - Sélection
- 2019 : TIFF - Toronto International Film Festival - Toronto (Canada) - Sélection