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Max Richter's Sleep
© Globe Productions / JA Films
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AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Natalie Johns

IMAGE

Elisha Christian

MONTAGE

Dom Whitworth

MUSIQUE ORIGINALE

Max Richter

PRODUCTION / DIFFUSION

Julie Jakobek, Yulia Mahr, Stefan Demetriou, Oualid Mouaness, Globe Productions, JA Films

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Dogwoof, Eagle Rock Entertainment

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?

Vos oreilles ont forcément croisé la musique de Max Richter, compositeur qui défie les genres, travaille pour le cinéma et la télévision : Shutter Island, L’Amie prodigieuse, Valse avec Bachir, Hostiles, Ad Astra, The Leftovers ou encore Black Mirror, pour ne citer que quelques exemples. Il a également publié plusieurs albums dont Sleep en 2015, une composition de huit heures mélangeant l’acoustique et l’électronique. Le film Sleep se concentre sur ce projet live de 2018 : présenter cette œuvre, spécialement conçue, à des spectateurs qui passeront la nuit allongés sur leurs lits de camp. Richter a défini son opus comme une “protestation silencieuse” qui nous invite à ralentir dans cette époque frénétique, une exploration de l’universalité du sommeil, le tiers de notre existence, où notre esprit n’est pas vraiment le nôtre.


Imagine you’re dreaming, and in your dream you pick a flower in heaven, and then you wake up with the flower in your hand. This is the kind of experience that composer Max Richter hopes to make palpable among the audience for Sleep, an eight-hour-long piece of music that explores of the liminal space between wakefulness and sleep, between consciousness and subconsciousness.
Taking as its chronological guide an ambitious outdoor performance of the composition in central Los Angeles, this salubrious film immerses us in the making of the piece, and in the life of its composer. His wife, artist Yulia Mahr, is his mainstay in both his private and professional life. From her words, it’s clear that grand, intense art such as this cannot come into being without some sacrifice.
The film makes palpable the sense of being present at the performance, partly through many visitors’ exquisitely well-formulated descriptions of their experiences. Shots of the audience lying on camping beds—some alone, others entwined with a loved one—flow organically into shots of the musicians, interviews and nocturnal city. And all this is accompanied by the enchanting music itself.

Sortie en salles
  • Date de sortie non définie à ce jour
Distinctions