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Nicht löschbares Feuer
Feu inextinguible
Inextinguishable Fire
© Harun Farocki Filmproduktion
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AUTEUR(S)-RÉALISATEUR(S)

Harun Farocki

IMAGE

Gerd Conradt

SON

Ulrich Knaudt

MONTAGE

Harun Farocki

PRODUCTION / DIFFUSION

Harun Farocki Filmproduktion, WDR - Westdeutscher Rundfunk

ORGANISME(S) DÉTENTEUR(S) ou DÉPOSITAIRE(S)

Harun Farocki Filmproduktion

ISAN : non renseigné - en savoir plus
COMMENT VISIONNER CE FILM ?

1968. Farocki et dix-sept autres étudiants s’envolent, en raison des mouvements de révolte, à l’Académie du Film de Berlin.
Un an après, apparaît Feu inextinguible, le film agit-prop le plus important du mouvement contre la guerre du Vietnam. Il s’agit d’un tract d’inspiration brechtienne sur l’utilisation du napalm : aujourd’hui, un document sur le rigorisme pédagogique des soixante-huitards, mais également sur leur capacité à éclairer des situations complexes.

"Chaque plan a été tourné en 10 mm, signe d’un certain minimalisme. Un des premiers films punk."
- Harun Farocki

"When we show you pictures of napalm victims, you'll shut your eyes. You'll close your eyes to the pictures. Then you'll close them to the memory. And then you'll close your eyes to the facts." These words are spoken at the beginning of an agitprop film that can be viewed as a unique and remarkable development. Farocki refrains from making any sort of emotional appeal. His point of departure is the following: "When napalm is burning, it is too late to extinguish it. You have to fight napalm where it is produced: in the factories." Resolutely, Farocki names names: the manufacturer is Dow Chemical, based in Midland, Michigan in the United States. Against backdrops suggesting the laboratories and offices of this corporation, the film then proceeds to educate us with an austerity reminiscent of Jean Marie Straub. Farocki's development unfolds.